giragonsa

aquí comença la meva singladura per les sovint proceloses, sovint tranquil·les aigües del ciberoceà... que cada jornada de navegació prengui el rumb adequat i que em dugui a bon port... vols navegar amb mi?

Nom:
Ubicació: un racó de món, Països Catalans

Poques coses més a dir que encara no conegueu

dissabte, d’octubre 06, 2007

Amb la por al cos


Només uns minuts, els suficients perquè l’horabaixa de dijous sigui recordat com un dels més caòtics de la cronologia illenca. Un cap de fibló, un tornado va agranar d’una sola passada gran part de l’Illa. Va ser d’un heavy total, i no us mentiré si us dic que em vaig ben espantar, la veritat. La por dels 12 minuts, si fa no fa, que va durar ningú no me la treu del cos.

La força del vent empenyia aquella incessant cortina d’aigua, que s'esmunyia per les retxilleres de les persianes i per sota la porta de l’entrada. Els finestrons del porxo donaven la benvinguda a aquella siuladissa que es ficava dins el cap i feia retrunyir el cor a tota velocitat.

En aquells moments aquella no semblava la meva Illa; semblava, més aviat, algun paratge del Carib, on aquest tipus de fenòmens meteorològics solen ser més freqüents. I tot i que, segons els entesos en la matèria, no és un fet gaire corrent en aquestes latituds, de tant en tant els capricis de la natura ens regalen aquestes esborronadores espirals ventoses provinents d’enmig de la mar.

Persones ferides, criatures que sortien d’escola i es trobaren a mercè de l’antull d’aquella immensa ventada, talls de corrent en molts d’indrets, línies telefòniques fixes no operatives, mòbils que no podien connectar amb la xarxa corresponent, gent incomunicada, incertesa pel que havia passat i pel que podien haver patit els seus, arbres caiguts, naus industrials i vehicles destrossats, inundacions, embussos circulatoris, infraestructures esportives fetes un nyap... una imatge que ben molt s’allunya de la típica i tòpica de bonança climatològica d’aquest racó de món.

Esper no haver de tornar a patir altre cap de fibló, no em va agradar gens ni mica!

8 Comments:

Blogger despi_na said...

Ho he llegit al diari d'avui. Deia que els núvols tapaven la llum del dia i més o menys el mateix que tu escrius.

Segur que va ser una experiència molt forta. Potser encara trigareu molt temps a recuperar l'estat normal d'adrenalina en el vostre cos.

Suposo que intentareu tornar a fer vida normal però alguna cosa dins vostre ha canviat per sempre.

Anim!

Un petó “nineta”.

dissabte, d’octubre 06, 2007  
Blogger nacoca said...

Ei, despi_na!

Sí, així va ser. Jo no sé si les tenebres eternes deuen ser d'aquesta manera, però en cas de ser-ho ja hi anirem previnguts! ;-)

Un abans i un després, efectivament. Abans que començàs, tot i que el dia era grisenc i una mica tristot, res no ens feia pensar en el que ens esperava. Després... alguns poguérem respirar amb certa tranquil·litat, d'altres no ho poden contar de la mateixa manera.

Una besada molt grossa, i gràcies.

diumenge, d’octubre 07, 2007  
Blogger Maite Fruitós said...

Vaja Caterina!

Em sap greu el que vareu viure. No vaig veure imatges i no m'imaginava que fos tan greu.

Una abraçada que disminueixi la sensació de tremolor que encara deus tenir

dilluns, d’octubre 08, 2007  
Blogger nacoca said...

Ei, Maite!

Sí, la veritat és que va ser una sensació d'impotència terrible. I jo, rai, encara, que, a banda de treure una mica d'aigua del despatx i d'eixugar l'escàner i el teclat de l'ordinador, no em va passar gaire res més (si obvii el tema que vaig haver d'entrar per una finestra, perquè el vent es va encarregar de barrar-me el pas cap a casa tot tancant la porta del replà amb una enorme bufada).

El tremolor ja no existeix, però, ostres, des d'aquell dia tenc molt propers els habitants de la zona del Carib, molt més exposats que no nosaltres a aquest tipus de fenòmens climatològics!

Una abraçada molt grossa!

dimarts, d’octubre 09, 2007  
Blogger Qu! said...

Llegit per tu, sel.la que la cosa va ser seriosa... Estem acostumats que a la tv ens ho exageren tot, i hem arribat al punt de ja no saber què creuren's!

Espero, que sé, si no, poca cosa haguessis escrit, que estiguis bé!

Una besada enorme!
Somriu!

I.Net

dimecres, d’octubre 10, 2007  
Blogger nacoca said...

Ei, I.Net!

Et puc ben assegurar que la cosa va anar tal com ho descric: no hi he afegit ni una coma de més!

Una besada molt grossa... i ja saps que somric molt, tant com puc i una mica més! ;-)

dijous, d’octubre 11, 2007  
Anonymous Anònim said...

Aix! Jo també em vaig ben espantar! Sort que estava a casa... No em va agradar l'experiència tampoc! :S
Gràcies per la visita! M'agrada el teu bloc i m'encanta trobar gent de sa terra! T'enllaço i et vaig llegint que tens molts articles que m'interessen. Ja t'aniré deixant comentaris. (I et noms com jo, no? jeje)
Salutacions! ;D

dijous, de novembre 01, 2007  
Blogger nacoca said...

Ei, caterineta!

Sí, em sembla que tots vàrem patir una miqueta, aquell dia. Esperem que aquestes juguesques atmosfèriques no es repetesquin.

Benvinguda en aquesta humil caseta; a mi també em va sorprendre gratíssimament trobar-te per aquests camins cibernètics tan inexcrutables. Gràcies per l'enllaç (uix, m'és com a gros i tot, això, no et pensis!).

I sí, tenim el mateix nom... ara cal que no embullem els nostres possibles lectors! hehehehe

Una besada, nineta! ;-)

dijous, de novembre 01, 2007  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home