giragonsa

aquí comença la meva singladura per les sovint proceloses, sovint tranquil·les aigües del ciberoceà... que cada jornada de navegació prengui el rumb adequat i que em dugui a bon port... vols navegar amb mi?

Nom:
Ubicació: un racó de món, Països Catalans

Poques coses més a dir que encara no conegueu

dijous, de març 31, 2005

Festival Mundial de Folklore...

N’hi ha que no hem estat cridats als camins de la dansa. La gràcil Terpsícore, espavilada com ella sola, altres feines té que donar-nos un cop de mà per estimular-nos a seguir les seves petjades, per encoratjar-nos a posar-nos les sabatilles i el tutú i fer una versió lliure del “Llac dels cignes”, que podria ser ben bé “sa bassa de ses ànneres”. Afortunadament, però, hi ha persones que tenen aquest do, i són capaces de fer saltirons, voltes i giragonses amb la mateixa facilitat que la musa de la dansa es treu de la màniga un nou ball. Ai, sí, que molts són els cridats i pocs els elegits, em sembla... o almenys no pas jo, com ja us podeu imaginar.

Aquesta setmana ha començat el Festival Mundial de Folklore, enguany en la seva onzena edició. Té caràcter biennal i cada any compta amb la presència de representants d’un grapat de països, allunyats geogràficament, però propers a partir de la màgia del ball, del folklore. Els diferents ritmes, les músiques i les cançons que acompanyen els dansadors, els colors del vestuari, les distintes maneres d’entendre tal art són els elements que componen aquesta immensa coreografia compartida durant cinc dies per més de 1.500 persones. Turcs, mexicans, estonians, finlandesos, israelians, egipcis, rwandesos, balladors del Congo, de Puerto Rico, gallecs, eivissencs, mallorquins... actuaran a les diverses places de Ciutat. Davant tal mostra de qualitat... me’n trec el capell!

;-)

3 Comments:

Blogger despi_na said...

Jo també em trec el capell devant qui dansa millor que jo.

Dançar o molt o poc. o millor o no tant bé em sembla que tots ho hem fet oi?

Tant senzill que resulta acompanyar els "nins" en un "ball de gitanes" o, encara més senzill, "la conga del canuto va y viene....

divendres, d’abril 01, 2005  
Blogger nacoca said...

Despi_na, per trobar qualcú que dansi millor que jo no cal anar gaire lluny!

Si no vaig errada, la conga era d'en Jalisco, però probablement anava "encanutat", que si no... no s'entén!

Ballar-la magra, ballar de capoll, ballar com un pern de rifa... expressions ben presents encara en la nostra llengua. Deu ser perquè, talment com "qui canta sos mals espanta", "qui balla fa fugir la mortalla"? Em sembla que això no existeix, però per si de cas!

;-)

dissabte, d’abril 02, 2005  
Blogger despi_na said...

Jajajaja (ni idea de qui era la conga).

Ja ho pots ben dir que les mortalles fugen de qui balla. Jo al menys no n'he vist cap ballant ni jota ni conga ni Sant Ferriol ni res de res.

divendres, d’abril 08, 2005  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home