giragonsa

aquí comença la meva singladura per les sovint proceloses, sovint tranquil·les aigües del ciberoceà... que cada jornada de navegació prengui el rumb adequat i que em dugui a bon port... vols navegar amb mi?

Nom:
Ubicació: un racó de món, Països Catalans

Poques coses més a dir que encara no conegueu

dimarts, de juliol 29, 2008

Sa monja l'encén i es frare l'apaga


El refrany que dóna títol al post que teniu davant els ulls em ve a la memòria cada any per aquesta saó i sempre fidel a la cita estiuenca. No som animal de calor, jo. L’època estival em fa més nosa que companyia, la veritat, però com que no m’és possible ficar-me dins una cova a hibernar com l’ós Yogui, el personatge animat del parc de Yellowstone, fort i no et moguis hi he de conviure, tant si vols com si no vols.

La monja en qüestió és Santa Margalida, al calendari el 20 de juliol, que sol ser el començament de les calors caniculars; el frare, Sant Bernat, el 20 d’agost, que sol indicar el descens de la temperatura estival. “Per Sant Bernat, tapa-li es cap”, diu el refrany, tot referint-se a l’inici de la minva de calor –oficialment, perquè de cada any dura una mica més!

No m’estranya que en un caramull de països on el sol pega de ple la gent se senti cansada en el precís instant de posar els peus en terra, de bon matí. Si un dia em perd, no em cerqueu a llocs on el bater del sol sigui tan manifest. M’agrada una temperatura més fresqueta, que convidi a agafar qualque peça de roba per primeta que sigui... per si de cas! M’agrada l’olor de la terra banyada, quan ha plogut. M’agrada poder anar pel carrer sense que les gotes de suor em caiguin de catorze en catorze. I malgrat que “a l’estiu tota cuca viu”, m’estim més cent vegades l’hivern, que cadascú és “cadasqual” i no és bo allò que és bo, sinó allò que agrada!

Una besada molt grossa! ;-)

2 Comments:

Blogger despi_na said...

Totalment d'acord amb el que dius.
Només afegir una cosa; Qualque peça de roba per primeta que sigui s'ha d'agafar quan fa més calor que mai (hi ha llocs amb una refrigeració exagerada que fan passar molt fred).

dijous, de juliol 31, 2008  
Blogger nacoca said...

Ei, despi_na!

Sí, de vegades és convenient dur una mica d'abrigall per si de cas, que si no les angines poden aparèixer en un tres i no res. Sovint la temperatura de l'aire condicionat d'alguns edificis s'assembla molt a la d'una càmera frigorífica, i pens que, tot i que és agradable en certa mesura, a la llarga no és gaire saludable. Tot en el seu punt just.

Una besada molt grossa! ;-)

divendres, d’agost 01, 2008  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home