giragonsa

aquí comença la meva singladura per les sovint proceloses, sovint tranquil·les aigües del ciberoceà... que cada jornada de navegació prengui el rumb adequat i que em dugui a bon port... vols navegar amb mi?

Nom:
Ubicació: un racó de món, Països Catalans

Poques coses més a dir que encara no conegueu

dijous, de gener 05, 2006

Nit de Reis, nit d'il·lusió


Fa temps que vaig deixar enrere la infantesa, si més no això diu el meu DNI, però any rere any la nina que segurament port a dins ressorgeix amb força cada 5 de gener, en la nit dels Reis. Tal dia com avui no puc evitar recordar dos moments molt concrets de la meva vida, i que, com gran part dels fets que m’han passat alguna vegada, tenen relació directa amb la música: un es va donar durant alguns anys seguits; l’altre, dia 5 de gener de 1979 a migdia. En el primer, record clarament que quan a casa em demanaven què m’havien de portar els Reis sempre responia el mateix: “un pianoooo!” I sí, certament que me’l portaven, el piano, però... no com el que jo volia! El pianet aquell, amb plastificades tecles de colors estava bé, sí, d’acord, però... no era el que jo volia! I és que els Reis d’aquells anys eren més “magres” que “magos”, si va a dir ver! Pel que fa al segon record es tractava d’acomplir una il·lusió treballada amb molt d’esforç des de feia mesos. Volia una guitarra acústica, baratera, no us penseu. Si bé havia fet de formigueta durant tot l’any anterior, el dia de la veritat, a migdia, vaig tenir seriosos dubtes sobre la conveniència de tal adquisició en aquell precís instant, ja que dues setmanes enrere havia mort mon pare. Una persona molt especial a la meva vida se’n va adonar, d’això, i em digué: “nina, tanmateix no tornarà, ell... “escriu” la carta, va!, que ja és migdia i en un tres i no res tancaran la botiga”. I així ho vaig fer. Quan vaig arribar a casa les nostres mirades es varen creuar, ens vàrem somriure tendrament, vaig treure a guitarra de la funda i li vaig dedicar una cançó. Va ser un gran regal per a totes dues!

Fa una estona m’han fet un preciós regal via @mailet. Algú ha volgut compartir amb mi la seva nit de Reis. Quan escric aquestes línies plou i fa una fretada espantosa. No sé si hi haurà cavalcada, però hi aniré a ficar el nas una estona, per si de cas. Mentrestant li escric la


CARTA AL REI BALTASAR


Estimat Rei d’Orient,
benvolguda Majestat,
en nom de la humanitat
us deman aquest present:
duis-nos un poc de talent,
de bonhomia, un cabàs,
un sol per desfer els cors de glaç,
enteniment en escreix,
de pau i amor, un gran feix
i un estel que ens guiï el pas.

I com em digué un amic fa anys: “que no perdem mai el sentit lúdic de la vida”... Jo hi afegiria: “ni la il·lusió de ser com infants cada 5 de gener”.

Una besada! ;-)

8 Comments:

Anonymous Anònim said...

Ha hagut cavalcada i ulls encesos com torxes.
Ah! I no existeixen els pares!

divendres, de gener 06, 2006  
Blogger nacoca said...

Amb permís, estimadíssim gaspar,

"Imaginarem cavalcades i amb la imaginació de tots el cel es cobrirà d'estels en una nit màgica. Nit de Reis."

I el petit Andreu s'haurà abeurat d'imatges, de llums, de colors... I demà en aixecar-se trobarà els regals davall la finestra. I badarà els ulls com taronges. I en ser gran recordarà que la NIT DELS REIS és una NIT MÀGICA!

Una besada molt grossa i un somriure de tall de síndria! ;-)

divendres, de gener 06, 2006  
Blogger despi_na said...

NIT MÂGICA per tothom qui hi "juga" (tingui l'edat que tingui).

Nit que, desprès de molts anys, recordem per les emocions viscudes.

Que no cal trobar gran quantitat de regals. Només cal trobar alguna cosa que ens faci saber que som estimats. Com una guitarra acústica per exemple.

divendres, de gener 06, 2006  
Blogger nacoca said...

Ei, despi_na! Bé, en aquest cas, la guitarra acústica no era pròpiament un regal, però ja va fer el fet!

Una besada! ;-)

dissabte, de gener 07, 2006  
Anonymous Anònim said...

Com sempre, qui omple els meus records d'infantesa és el pare...
El matí de Reis, obríem el balcó i hi trobavem juguines "de nena": ninos, fireta... maaaai la bicicleta que jo volia. Era tan sols un instant de desil·lusió.
Tot seguit omplíem el llit dels pares de papers i joguines i contes i nines.
El pare sempre es queixava de que les nines li clavaven patades per sota els llençols...
I després xocolata desfeta amb ensaïmades. (no m'agradava la xocolata, però era l'únic dia de l'any que en menjàvem)...

ja veus coca, són records de les persones que tan sols podem enyorar. I com l'enyoro!!...
Cirera

dissabte, de gener 07, 2006  
Blogger nacoca said...

Eiss, Cirera! Sí, nineta, aquestes dates tenim tendència a l'enyor, tu, jo i la resta de món, em sembla. Enyoram les persones que no tenim al costat, ja sigui perquè el seu destí les ha portades cap a d'altres verals, ja sigui perquè el seu temps de pas per la Terra s'hagi exhaurit. Ens agrada recordar-les, que és una manera de tenir-les una mica amb nosaltres. I això no és pas dolent, ans al contrari.

Ah, per cert... oi que les ensaïmades del dia dels Reis eren bonííííííííssimes?

Una besada molt grossa, Cirereta! ;-)

dissabte, de gener 07, 2006  
Anonymous Anònim said...

Ara, amb el que ens acabes d'explicar, m'he permès de comprendre alguna que altra cosa, quelcom d'intangible que mai hauria sabut expressar millor que tu.

Jo no et puc dedicar una cançó perquè de músic no en sóc, però sí que et puc dedicar unes paraules en la mateixa forma en què el ressó llunyà de les notes d'aquella primera guitarra m'han arribat a emocionar.

I potser poc t'ho creuràs, però se m'han ben negat els ulls...

Feliç any, que ben merescut el tens :-)))

dimarts, de gener 10, 2006  
Blogger nacoca said...

Hola, martí! Saps? El fet que ens adonem que les coses materials necessiten un gran esforç per aconseguir-les els fa adquirir un valor suplementari, i no parl en termes econòmics, evidentment... no! Quan valoram les coses perquè ens han costat treball, temps i suor tenim la percepció que són més nostres, o almenys això hauria de ser, em sembla. Pel que fa a les coses immaterials, intangibles, que fugen dels límites de les tres dimensions (o quatre, segons diuen!)... què puc dir-te que tu no sàpigues?

Una besada molt grossa, martí... i gràcies pel teu desig per al nou any. Igualment! ;-)

dimarts, de gener 10, 2006  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home