giragonsa

aquí comença la meva singladura per les sovint proceloses, sovint tranquil·les aigües del ciberoceà... que cada jornada de navegació prengui el rumb adequat i que em dugui a bon port... vols navegar amb mi?

Nom:
Ubicació: un racó de món, Països Catalans

Poques coses més a dir que encara no conegueu

dimarts, de maig 02, 2006

Una música compartida



Avui he sentit la necessitat d’escoltar una música que m’entusiasma, la meva peça preferida, diria jo. Es tracta d’una composició feta per a vuit instruments, de corda, si no vaig errada, i amb acompanyament de baix continu. Em sembla que l’he sentida un caramull de vegades, ja, però tot i això no me’n cans, sinó que en cada nova audició hi descobresc qualque nou matís que fins aleshores no havia estat capaç de Copsar. I moltes més vegades hi haurÀ motius, ganes i voluntat per sentir-la, perquè és, al meu humil enteNdre, una vertadera Obra d’art.

Sé que la meva passió per aquesta peça coNcreta és compartida per persones molt estimaDes, la qual cosa m’alEgra enormement, Perquè no només compArtim unes notes musicals, una melodia que es va repetint i repetint i que es fiCa dins els plecs de l’ànima, sinó moltes més coses. Ho he intentat, però no he estat capaç d’Escoltar-la sense que eLs meus ulls s’amarassin d’aigua. Una Bella mElodia que m’ha fet recordar gairebé dos anys enrere, de camí cap a un Lloc on em varen obrir les portes de pinte en ample, de bat a bat, on somriures, cançons, sentiments emocions i paraules foren els nostres companys habituals durant uns dies plaents i farcits d’estimació.

Quan hagis descobert en el text de quina música es tracta, escolta-la amb mi i recorda que...

Que soni la música!

12 Comments:

Anonymous Anònim said...

De vegades les idees s'instalen en la ment com una sonata, com un rèquiem, com una cantata barroca indefinida, com un cànon. Aquest últim, és una melodia que s'imita. El de la meva infantesa era el Frères Jacques; el dels teus records, el de Pachelbel.
La vena musical, ja veus.

Petonets agraits pels favors.

dimecres, de maig 03, 2006  
Blogger nacoca said...

Hola, Pilar!

Sí, justa la fusta!: el cànon de Johan Pachelbel, la meva peça preferida.

Una besada grossa, nineta... i els favors, ben pagats estan! ;-))

dijous, de maig 04, 2006  
Blogger despi_na said...

Pilar...

I el dels ciurons?. Perque jo soposo que el dels ciurons és un canon, no coca?.

dijous, de maig 04, 2006  
Anonymous Anònim said...

:-) Precioses paraules, preciosa la peça que t'entusiasma, preciós el record d'una dona emocionada que s'obria a traçar nous camins.

Gràcies per estimar com estimes

Una besada

dijous, de maig 04, 2006  
Blogger nacoca said...

Sí, despi_na, molt i molt bé! La cançó dels ciurons també és un cànon en tota regla. Per cert, comença a assajar-la, que qualsevol dia la tornarem a fer: "cric, crac, cric, crac, menjarem ciurons... ai, quina panxada, cric, crac, cric, ciurons!"

Una besada grossa! ;-)

dijous, de maig 04, 2006  
Blogger nacoca said...

Hola, camí indefinit!

No sé si els camins que vaig començar a traçar aviat farà dos anys em faran arribar molt i molt lluny, però sí que et puc dir, veritablement, que els que he trepitjat fins ara no poden ser més plaents i entranyables.

Gairebé fa dos anys també, una NIT, es passejà per un CAMÍ INDEFINIT, amb passes silenciones, sense fer brogit, darrere el COR del ponent. Tenia una beutat diferent, no tenia ni llum ni colors, mes sí el caliu dels amors... I la LLUNA BLAVA li oferí la seva veu, i totes dues a l'ensems feren una bella melodia. I em sembla, segons he sentit a dir, que els va agradar molt!

Gràcies a tu, per tantíssimes de coses i per les que ens queden per compartir encara, que no són poques!

Deu ser això estimar? Jo diria que sí, oi?

Una besada emocionada, nineta! ;-)

divendres, de maig 05, 2006  
Anonymous Anònim said...

l'amanida tèbia de ciurons i tonyina, és boníssima despi-na!
Em sembla que els parellats no tenen res a veure amb els cànons. Somric.

divendres, de maig 05, 2006  
Blogger nacoca said...

Ei, Pilar! Parlant d'amanides... saps que hi ha un tipus de composició musical que es diu "ensalada"? Idò sí! I un dels autors que en va compondre unes quantes és MATEU FLETXA, EL VELL. Et convid a sentir-ne alguna. I aprofitant el símil, esper que tal ensalada t'agradi i et sigui de bon pair! :-))

Una besada grossa!

divendres, de maig 05, 2006  
Blogger despi_na said...

Es pot cantar un cànom (o el que ens ensenyi na coca) desprès de menjar la teva amanida pilar.

Bon profit!

divendres, de maig 05, 2006  
Blogger nacoca said...

Sí, despi_na, primer la feina i després la teca!

Una besada grossa! ;-)

dissabte, de maig 06, 2006  
Anonymous Anònim said...

Una excel.lent companyia, la de les lletres vermelles del text. I farà dos, o deu, o vint anys, tant se val, i el record d'aquells moments serà viu i entranyable, com ho és a hores d'ara el saber que sempre, sempre, hi haurà una porta oberta a una i altra banda a de la riba...

dimarts, de maig 16, 2006  
Blogger nacoca said...

Anònim,

Excel·lent la companyia d'aquesta música, una de les més meravelloses que he sentit mai. I això de "sentit", en totes les accepcions del terme: amb l'oïda i amb el cor.

Una besada.

dimarts, de maig 16, 2006  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home